Powered By Blogger

Tuesday, February 13, 2007

Waar ik terugkeer naar zuid brazilie, uit ga dansen met HIV, en vrijwilligerswerk begin in Porto Alegre

Dag mensen,



Yep, hoog tijd voor wat nieuws mijnentwege, zo laat dat mijn nieuwsjaarswensen zijn overgegaan in beste Valentijnswensen! (ach, ik kan ook altijd zeggen dat ik de Chinese kalender volg en dan ben ik nog ruim op tijd, en hoe kunnen 1,3 miljard mensen zich nu vergissen)

Dus, wat is er sinds mijn laatste email gebeurd: nadat mijn Haiti contract over was in mei 2006, rondreis in de Carraibe en Brazilie, terug in Belgie in julie 2006. De laatste zes maanden waren een beetje vakantie en veel werkzoeken, skien, portugese lessen in Lisbon, lang niet geziene mensen bezoeken in Europa, etc... Dacht dat het belangrijk was om back in touch te geraken met iedereen in plaats van in twee weken een stoomprogramma af te denderen.
Midden januarie 2007 dan maar met het nieuwe jaar ook de koe bij de horens gepakt en mijn terugticket naar Rio gebruikt. Drie weken rondgeresit in het zuiden, en nu aangekomen in Porto Alegre waar ik ga vrijwilligerswerk doen gedurende maart en april. Maar eerst, volgende week het carnaval in Salvador de Bahia (mid Brazilie), a life time experience! Begin mei ga ik dan waarschijnlijk vooraleer naar belgie terug te keren, Buenes Aires (Argentinie) en Santiago (Chili) bezoeken, nu ik toch in de buurt ben...

Gezien dit een beetje een lange email is, hierbij de trailer:

(English) a portrait of how this raped woman could possibly be spreading HIV- the cliff hanger to keep you reading,

(francais) details concernant mon benevolat ici a Porto Alegre - pour les motives,

(Dutch) nieuws op het liefdesfront, Thomas,

e algo sobre el Sur de Brazil, (espanol) e Porto Alegre (Portuguese).

En dan nu in het Nederlands, wel, dacht dat ik het maar eens ging hebben over een verandering in mijn leven die net zo belangrijk is als wat ik waar uitspook, veronderstel ik, of hoop ik althans. Elke keer als ik van die groeps emails lees lijkt het mij dat men meestal alles betreffende liefde & sex zorgvuldig ontwijkt, terwijl men wijd uitbreidt over werk, reizen, wat dan ook. Doen we niet aan mee, en hierbij dus eventjes een officiele presentatie van de huidige man in mijn leven : Thomas… 28 jaar, 1m92, woont in Brussel, Schaerbeek, un Vlaamse francophone (yep, die bestaan : ouders franstalig, hij opgegroeid in de Antwerpen – ja, ik weet het, A'pen, wat willen we, niemand is perfect ;-). We kennen mekaar sinds eind november 06, toen een vriendin waarvan het lief om de een of andere reden een jaloezie aanval had t.o.v. mij, dat wou vermijden door een soort van double date voor te stellen, zodat het minder bedreigend zou zijn. Nu, normaal gezien sta ik maar weigerachtig tegenover die blind dates, vooral in zo'n « gespannen » context, maar allez. En ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, het klikte… In een reuzentempo hart, bed en sleutels veroverd, ski vakantie en ondeugend Amsterdam gedeeld, gedeeltelijke voorstellingen aan nieuwsgierige familieleden, nog nooit zo snel zo serieus gegaan (hum, eigenlijk nog nooit eerder zo serious geraakt…). Toekomstplannen blijven nog een beetje vaag, we zien wel wie eerst waar vindt, en of de ander al dan niet gemakkelijk kan volgen, maar met een beetje goede wil en volharding loopt dat wel los. Thomas werkt momenteel voor een bedrijf dat kunst- en andere beurzen organiseert maar wil daar eventueel wel uit ontsnappen en eens minder aan winst voor anderen gaan denken en meer aan de anderen tout court. Nu, no worries, 't is niet alsof we al aan trouwplannen toe zijn en verlovingsgeschenken worden dus niet in dank afgenomen (hoewel, bij nader inzien..), maar wou dit nieuws toch eens even delen, aangezien het voor mij belangrijk is, en dus misschien ook wel interessant voor jullie.

No comments: