Powered By Blogger

Wednesday, January 28, 2009

DAG 5


Inflatie. Iedereen praat erover, de kranten staan er vol van, maar niemand die me echt heeft kunnen uitleggen hoe, wat, waarom. Maar in die vijf dagen dat we in Zimbabwe zijn, heb ik de inflatie al wel kunnen voelen! Die letterlijke stapel geld van een paar dagen geleden is nu al meer dan de helft van zijn waarde kwijt. We moeten van tactiek veranderen, en het geld maar beetje bij beetje omwisselen. En onmiddellijk weer uitgeven!

DAG 7

Buurman Edward laat weten dat zijn contact bij de GSM operator op vakantie is en pas over twee weken terugkomt.

Zimbabweaanse collega Farai, een gezellige 27-jarige vrouw, brengt ons spontaan een bezoekje thuis, onverwachts. Ik voel me al snel op mijn gemak in haar bijzijn. Is dit het begin van een vriendschap?

No comments: